الگوریتم های گوگل و تاثیر آنها در سئو

الگوریتم های گوگل و تاثیر آنها در سئو

گوگل برای امتیاز دهی و بررسی سایت های از الگوریتم های متفاوتی استفاده می نماید و به وسیله آنها به آنالیز سایت هایی می پردازد که قرار است در موتور جست و جو گر خود آنها را نشان دهد.

 

الگوریتم

 

معرفی الگوریتم های گوگل

انواع الگوریتم هایی که گوگل از آنها استفاده می کند عبارتند از :

الگوریتم پاندا،الگوریتم مرغ مگس خوار ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم پیج لایوت ، الگوریتم کبوتر و الگوریتم موبایل گدون.

آشنایی با این الگوریتم ها برای افراد سئو کار یا افرادی که می خواهند وب سایتی در دنیای اینترنت داشته باشند و به وسیله آن به فعالیتی بپردازند یا محصول خود را به فروش برسانند الزامی می باشد، زیرا در صورتی که معیار ها و اصول این الگوریتم ها در سایت مورد نظر اجرا نشود آن سایت در مدت زمان اندکی از موتور جست و جو کنار گذاشته می شود یا جایگاهش تنزل پیدا خواهد کرد.

الگوریتم پاندا:

این الگوریتم در سال 2011 برای اولین بار آغاز به کار نمود و اسا کار آن مبارزه با متن هایی است که ارزشی ندارند یا از سایت های دیگر کپی شده اند . این الگوریتم به مواردی مانند : به کار بردن بیش از حد تبلیغات در وب سیات ، استفاده از لینک های        نامناسب، استفاده از محتوا با کیفیت پایین ، استفاده از قالب هایی که به صورت آماده می باشند و … توجه دارد.

الگوریتم 2

الگوریتم مرغ مگس خوار :

این الگوریتم برای آنالیز و تجزیه و تحلیل عبارت هایی است که توسط کاربران جست و جو می شوند و این الگوریتم سعی می نماید بهترین نتیجه و نزدیکترین آن را برای کاربران به نمایش در آورد . این الگوریتم نشان می دهد که گوگل توجه ویژه ای به این مسئله دارد که نتیجه درست و صحیح برای کاربران به نمایش درآورده شود .

الگوریتم پنگوئن :

این الگوریتم برای اولین بار در سال 2012 ارائه شد و از آن برای کاهش رتبه وب سایت هایی استفاده می شود که اصول و قوانین وب مستری را زیر پا گذاشته و نقض می نمایند و قصد دارند با استفاده از تکنیک ها و روش های سئو کلاه سیاه به بهبود رتبه سایت خود بپردازند .

الگوریتم پیج لایوت :

این الگوریتم مانند پنگوئن یا پاندا وسیع نمی باشد و اصول فعالیت آن جریمه سایت های می باشد که از تبلیغات بیش از حد و آزار دهنده استفاده می نمایند . تبلیغات غیر حرفه ای علاوه بر این باعث کاهش سرعت سایت می شوند ، از سمت گوگل نیز جریمه خواهند شد و باعث تنزل رتبه سایت می شوند .

الگوریتم کبوتر :

از این الگوریتم برای بهبود نمایش نتایج بر اساس موقعیت کاربران استفلده می شود و هدف اصلی آن نمایش نتایج بسیار مناسب با توجه به جست و جوی انجام شده توسط کاربر با توجه به موقعیت جغرافیای است که در آن قرار دارد .

الگوریتم موبایل گدون :

ااین الگوریتم به ارزیابی سایت ها و هم خوانی آنها با مرورگر های موبایل و تبلت می پردازد. این مرورگر به آنالیز سایت ها می پردازد و سایت هایی را که در طراحی خود شرایط هم خوانی با مروزگزهای تبلت ها یا موبایل ها را فراهم نکرده باشند جریمه می کند و باعث تنزل رتبه آنها می شود .