AMP سئو

اموزش بهینه سازی سایت

اموزش بهینه سازی سایت

این آموزش یک رویکرد عملی مبتنی بر مثال برای اجرای این قوانین است. این به سمت توسعه دهندگان وب با بودجه ای کوچک است که احتمالا از میزبانی مشترک استفاده می کنند و تحت محدودیت های مختلفی که با چنین تنظیماتی همراه هستند، هدف قرار می گیرد.

سئو

سئو

میزبان اشتراکی سخت تر است که با تنظیمات Apache بازی کند – گاهی اوقات حتی غیرممکن است – بنابراین نگاهی به آنچه شما می توانید انجام دهید، با توجه به برخی محدودیت های معمول و فرض کنید که میزبان شما PHP و Apache را اجرا می کند.

آموزش به چهار بخش تقسیم می شود:

به زودی پایان دادن: دریافت هر کتاب و Course SitePoint به صورت رایگان!

قوانین بهینه سازی اولیه

بهینه سازی دارایی ها (تصاویر، اسکریپت ها و سبک ها)

بهینه سازی های خاص برای اسکریپت ها

بهینه سازی های خاص سبک

اعتبار و پیشنهادی برای خواندن

در این مقاله قصد نداریم جزئيات عملکرد یاهو را توضیح دهیم، بنابراین شما می توانید از طریق خود آنها را بخوانید تا درک بهتر از اهمیت آنها، قضاوت در قبال قوانین و نحوه برخورد آنها را داشته باشند. در اینجا فهرستی از قوانین مطرح شده است:

درخواست های HTTP کمتر را انجام دهید

از یک شبکه تحویل محتوا استفاده کنید

هدر Expires را اضافه کنید

اجزای Gzip

قرار دادن CSS در بالا

حرکت اسکریپت به پایین

اجتناب از عبارات CSS

JavaScript و CSS خارجی را ایجاد کنید

جستجوهای DNS را کاهش دهید

کوچک کردن جاوا اسکریپت

اجتناب از تغییر مسیرها

حذف اسکریپت های تکراری

پیکربندی ETags

اموزش سئو سایت وردپرس

شما می توانید در مورد این قوانین در مورد یاهو بخوانید سایت شبکه توسعهدهنده شما همچنین می توانید کتاب “وب سایت های با کارایی بالا” توسط استیو سودرز، و مقالات تحقیق عملکرد در وبلاگ YUI توسط Tenni Theurer را بررسی کنید.

قوانین بهینه سازی عمومی

کاهش اندازه دانلود

کاهش میزان دانلود حتی در لیست قوانین یاهو هم نیست – احتمالا دلیل آن بسیار واضح است. با این حال من فکر نمی کنم این درد را برای تکرار این نکته – بگذارید آن را Rule # 0 نامگذاری کنیم.

هنگامی که ما به یک صفحه وب ساده نگاه می کنیم، می بینیم:

برخی از کد HTML

اجزای صفحه (دارایی) متفاوت با HTML اشاره شده است

داراییها تصاویر، اسکریپت ها، سبک ها و شاید برخی رسانه های خارجی مانند فیلم های فلش یا اپلت های جاوا هستند (به یاد داشته باشید که؟).

بنابراین، هنگامی که می خواهید اندازه دانلود را دانلود کنید، باید تمام دارایی ها را به عنوان سبک وزن آسان تر مورد استفاده قرار دهید توصیه هایی که به محتوای HTML صفحه نیز گسترش می یابد.

ایجاد کد نادیده HTML اغلب به معنای استفاده از نشانه گذاری بهتر (معنایی) است که همپوشانی با جستجوگرها (بهینه سازی موتورهای جستجو) که بخشی ضروری از روند ایجاد سایت است.

همانطور که بسیاری از توسعه دهندگان حرفه ای وب می دانند، یک ویژگی کلیدی از نشانه گذاری خوب این است که آن را فقط محتوای، نه ارائه صفحه (بدون جداول طرح!) توصیف می کند. هر عنصر طرح یا عناصر باید به CSS منتقل شود.

در اینجا یک مثال از رویکرد خوب به نشانه گذاری HTML برای یک فهرست ناوبری است:

<ul id = “menu”> <li> <a href=”home.html”> صفحه اصلی </a> </ li> <li> <a href=”about.html”> درباره </a> </ li> <li> <a href=”contact.html”> تماس بگیرید </a> </ li> </ ul>

این نوع نشانه گذاری باید “قلاب” را برای استفاده موثر از CSS فراهم کند و منو را نگاه کند، هر چند که شما آن را می خواهید – یعنی به معنای اضافه کردن گلوله های فانتزی، مرزها یا چرخاندن ها یا قرار دادن آیتم های منو به یک منوی افقی است. نشانه گذاری حداقل است، به این معنی که بایت های کمتر برای دانلود وجود دارد.

به این معنی که محتوای آن را توصیف می کند(یک فهرست ناوبری لیستی از لینک ها است)؛ و در نهایت، حداقل بودن آن، به شما یک مزیت در جستجوگرها نیز می دهد: به طور کلی توافق دارید که موتورهای جستجو ترجیح می دهند که محتوای صفحات وب سایت های مورد نظر خود را نسبت به مقادیر بیشتری در رتبه بندی قرار دهند.

هنگامی که مطمئن شوید که نشانه گذاری شما سبک و معنایی است، باید از طریق دارایی های خود بروید و مطمئن شوید که از اندازه آنها نیز کم است. برای مثال، بررسی کنید آیا امکان فشرده سازی تصاویر بیشتر بدون از دست دادن کیفیت بیش از حد و یا انتخاب فرمت فایل های مختلف است که به شما فشرده سازی بهتر است.

ابزارهایی مانند PNGOUT و pngcrush جای خوبی برای شروع هستند.

درخواست درخواست کمتر HTTP

ایجاد درخواست های کمتر HTTP تبدیل به مهمترین تکنیک بهینه سازی شده است که بیشترین تأثیر را دارد. اگر وقت شما محدود است و تنها می توانید یک کار بهینه سازی را تکمیل کنید، این را انتخاب کنید. درخواست HTTP معمولا “گرانترین” فعالیت است که مرورگر هنگام نمایش صفحه شما انجام می دهد. بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که صفحه شما به همان اندازه که ممکن است درخواست کند.

چگونه می توانید در مورد آن، در حالی که ثروت از صفحات خود را حفظ کرد؟

ترکیب اسکریپت ها و ورق های سبک: آیا شما چند تگ <script> در سر دارید؟ خوب، فایلهای .js را به یکی بسپارید و بازدیدکنندگان خود را چندین سفر را ذخیره کنید؛ سپس با فایل های CSS هم همین کار را انجام دهید.

استفاده از راهنماهای تصویر: این تکنیک به شما امکان می دهد چندین عکس را به یک ترکیب ببرید و از CSS استفاده کنید تا تنها بخشی از تصویر مورد نیاز را نمایش دهد. هنگامی که شما پنج یا ده تصویر را به یک فایل واحد ترکیب می کنید، در حال حاضر شما صرفه جویی زیادی در هزینه درخواست / پاسخ می کنید.

تهیه شده توسط:

علی ناییج