انواع ریدایرکت و سئو سایت

ریدایرکت کردن یعنی هدایت (دایرکت) کردن فردی به آدرس یا مسیر متفاوتی. وقتی کاربر شما به مشکلاتی مانند url شکسته، وب پیج های غیر فعال، وبسایت های جدید، وب پیج های جدید یا سایت های در دست تعمیر بر بخورند، وب سرور شما پیام های خطای متعددی می فرستند. در این صورت کاربران دانسته یا ندانسته ریدایرکت می شوند.

پاندای گوگل این روزها به شدت تلاش در بهبود تجربه ی کاربر از سایت دارد و در همین راستا نیز به سایت های کاربر پسند نمره ی کیفی بهتری می دهد. در نتیجه صاحبان سایت باید بررسی های مستمری را در کارشان شامل کنند تا ببینند آیا سایت شان لینک شکسته یا مرده ای دارد که احتمالا بتواند فیدبک کاربر را تحت تاثیر قرار دهد؟ لینک های شکسته یا مرده کاربر را خسته و کلافه می کند و بر سئو سایت تاثیر بدی دارد. اگر دو سه لینک مرده یا شکسته در سایت باشد، کاربران سایت شما را برای همیشه رها می کنند و شما نرخ خروج می گیرید که مانع بهبود رنکینگ سایت شما و در نتیجه بهینه سازی سایت تان می شود. یکی از مهم ترین شکایت های کاربران از تجربه شان در سایت ها، لینک هایی هستند که به هیچ کجا ختم نمی شوند. و مسلما اگر کاربر چیزی را نپسندد، سئو سایت شما مختل می شود.

انواع ریدایرکت و سئو سایت ام.سی سئو بهینه سازی سایت

انواع ریدایرکت و سئو سایت ام.سی سئو بهینه سازی سایت

تاثیر انواع ریدایرکت ها در سئو سایت

ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 که تحت عنوان ریدایرکت دائمی شناخته می شود، به این معنا است که شما برای همیشه محتوای یک سایت را به یک صفحه ی جدید یا کلا به یک سایت جدید مدنظر خود منتقل می کنید. این شامل تمام ویژگی ها، کیفیت ها، لینک ها، پیج رنک، پیج آتاریتی (اعتبار صفحه)، و سئو سایت می شود. این بهترین، کارامدترین و سئو پسندترین روش ریدایرکت کردن ترافیک سایت تان است. ریدایرکت 301 رنکینگ موتورهای جستجوی سایت شما را نگه می دارند و صفحات شما را دوباره ایندکس می کند. پست ها و هرچیزی که در صفحه ی شما هست را به پرمالینک جدید شما می فرستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ریدایرکت 301 می توانید به مقاله ی مربوطه رجوع کنید.

ریدایرکت 302

ریدایرکت 302 که تحت عنوا ریدایرکت موقتی مطرح است به این معنا است که شما موقتا محتوای سایت خود را به صفحه یا سایت جدیدی منتقل می کنید (به یک موقعیت موقتی). در واقع شما ممکن است در آینده نزدیک دوباره url قدیمی را فعال کنید. این نوع ریدایرکت هیچ گونه کاربرد سئو ندارد زیرا رنکینگ و ترافیک و آتاریتی url قبلی را به url جدید نمی فرستند و از نوع ایندکس نمی کند. موتورهای جستجو به شما ریدایرکت 301 را توصیه می کنند (حتی زمانی که سایت شما در درست تعمیر است).

خطای 404

خطای 404 زمانی رخ می دهد که کاربری که به سایت شما رجوع می کند به نام صفحه ای بخواهد دسترسی داشته باشد که وجود ندارد. به این صفحات، صفحات مرده می گویند که به هیچ کجا لینک نمی دهند و کاربر را خسته و کلافه می کنند و در نتیجه مسلما مانعی در سئو و بهینه سازی سایت شما خواهد شد. اگر صاحبان سایت این صفحات را اصلاح نکنند، گوگل این صفحات را دی-ایندکس می کند. حتی لینک های ارزشمند آن صفحه و رنک (رتبه) صفحه، امتیاز سئو سایت و آتاریتی سایت را از ایندکس خود بر داشته. خطای 404 که ریدارکت نشود برای کاربر نامطلوب است و باعث می شود سایت شما را رها کنند که در نتیجه ترافیک از دست می دهید و نرخ خروج می گیرید. اما همیشه می توانید از ریدایرکت 301 برای بازگشت به صفحه ی اصلی سایت خود استفاده کنید یا حتی می توانید یک صفحه با عوان صفحه ی 404 بسازید تا کاربر را از این صفحه به صفحه ی مورد نظر خودتان هدایت کنید.

ریدایرکت وسئو سایت ام.سی سئو بهینه سازی سایت انواع ریدایرکت

ریدایرکت وسئو سایت ام.سی سئو بهینه سازی سایت انواع ریدایرکت

ریدایرکت 401 و 403

انواع دیگری از ریدایرکت هم وجود دارم به نام ریدایرکت 401 و 403 که باز هم برای سئو سایت شما مخرب است. ریدایرکت401، unauthorized است. یعنی دسترسی غیرمجاز به آن آدرس. و ریدایرکت 403 forbidden و ممنوع است.

خطاها غیر قابل پیش بینی هستند و گاهی لینک ها ممکن است شکسته شوند. به همین خاطر هم بهتر است هر چند وقت گاهی لینک های سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا فعال هستند یا خیر. با این کار تجربه کاربر و در نتیجه رنکینگ و سئو سایت خود را بهبود می بخشید.