اصول سو و تغییرات

سئو سایت و تغییرات جدید گوگل

در طی سال های اخیر در نتیجه های گوگل تعییرات زیادی به وجود آمده است که همه مورد متعجب شدن سئو کاران، وب سایت سازان و وب مستر کار ها قرار گرفته است. تا اینکه گوگل نسخه ی آپدیت جدیدی در مورد الگوریتم های ربات پنگوئن خود ارائه کرده است.
در این بخش به توضیحاتی درباره نحوه کار پنگوئن، جریمه شدن توسط پنگوئن و … می پردازیم.

الگوریتم جدید پنگوئن

بعد از سپری شدن 2 سال از آخرین آپدیت الگوریتم پنگوئن قبلی، حال گوگل دوباره با الگوریتم های جدید ربات خود را برنامه ریزی کرده و وارد عرصه کار کرده. این چهارمین آپدیت فوق پیچیده ای است که گوگل بر روی الگوریتم های ربات خود انجام داده است. وظیفه اصلی این ربات مقابله با سایت هایی است نتیجه های گوگل را به نفع خود تغییر داده و یک جور هایی می خواهند گوگل را دور بزنند.

الگوریتم های جدید گوگل
گوگل با طراحی الگورتیم پنگوئن، به مقابله با افرادی که سعی در فریب دادن گوگل یا به اصطلاح همان تقلب در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل دارند می پردازد. در مواقعی که سیستم اسپم عادی گوگل قادر به تشخیص سایت خطا کار نباشد، ربات پنگوئن وارد عمل می شود. گوگل  از سال 2012 تا به حال از این روش برای پیدا سایت خطا کار ستفاده می کند.

 

 

الگوریتم جدی در سئو

این الگوریتم جدید باعث شده که، ربات پنگوئن زود تر وب سایتی که تخلف کرده را شناسایی کند و از نتیجه های رتبه بندی آن پایین می کشد. هر زمان که ربات سایتی را فیلتر کند و خطاکار جلوه دهد تا دفعه ی بعدی که ربات به آن سایت ها سر بزند و میزان عملکرد آن ها را دوباره بسنجد، آن سایت همچنان خطا کار محسوب می شود، ربات پنگوئن ماهی یک بار الی دو تا سه بار به سایت ها سر می زند و تا بازگشت دوباره آن سایت خطاکار باید خودش را اصلاح کند وگرنه دیگر ربات مهربانی قبل را ندارد و رفتارش خشن تر می شود و ممکن عواقب بدی نیز برای سایتتان داشته باشد.

با توجه به گفته ی خود گوگل، این آخرین تغییرات در نسخه ی آپدیت سبب می شود که این الگوریتم های جدید در نظر گرفته شده برای ربات باعث سریع تر شدن سرعت واکنش آن می شود و پنگوئن نیز تمرکز خود را بیشتر بر روی صفحات وب می گذارد نه بر روی وب سایت ها.