سئو محتوای سایت

content is king!

مهم ترین فاکتور در سئو سایت، محتوا است. خزنده های گوگل امروز هوشمند تر از آن هستند که بتوان با چند فرمول ساده فریب شان داد. با خودتان، کاربرتان و گوگل صادق باشید. کاربر هدفمند یعنی تجارت هدفمند. محتوا باید با توجه به کلمات کلیدی سایت، و علایق کاربران سایت به روز شود. بنابراین اگر شما سایتی در زمینه ی بهینه سازی سایت دارید و مطلبی راجع به آرایشگری بگذارید تاثیری در سئو سایت شما ندارد. با بهینه سازی محتوا می توانید کاربران خود را زیاد کنید و به گوگل این سیگنال را بفرستید که شما لیاقت آن را دارید که در بین هزاران هزار شرکت کننده نفر اول شوید.

سئو سایت بهینه سازی سایت ام.سی سئو اهمیت محتوا در سئو سایت

سئو سایت بهینه سازی سایت ام.سی سئو اهمیت محتوا در سئو سایت

سئو محتوای سایت

محتوای سایت شما باید با کیفیت باشد. باید کاربر را تا خواندن اخرین خط آن مشتاق نگه دارد. باید چیزی برای عرضه داشته باشد. بدترین اشتباه این است که سایت خود را با مفاهیم ساده و به درد نخورد پر کنید. این مفاهیم ممکن است سایت شما را در رتبه بندی موتورهای جستحو بالا ببرد اما شک نکنید کاربر وقت خود را صرف خواندن آن نمی کند و شما امتیازی نمیگیرید. حتی ممکن است امتیاز از دست بدهید. همچنین باید به حجم محتوا توجه کنید. محتوای شما نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. بهتر است حداقل پانصد کلمه باشد. اگرچه گفته می شود بهترین حجم محتوا چیزی حدود دو هزار کلمه است اما باز هم تاکید میکنم که سعی نکنید با کلمات اضافی حجم محتوا را بالا ببرید. این کار کاربر را خسته و می پراند. دقیقا مانند این می مانند که وقتی مشتری به یک مغازه می رود، فروشنده بیش از حد حرف های بی ربط بزند. و اگر دیدید حجم مطالبتان خیلی بالا است می توانید به نحوی آن را بشکانید تا چند آپدیت داشته باشید.

کاربرپسند بودن محتوا در سئو

موجز، مفید و مختصر باشید. چیزی را در یک صفحه به کاربر بدهید که صد صفحه ی دیگر با هم به مخاطب می دهند. دلیلی را به مخاطب بدهید که بیش از چند ثانیه در صفحه ی شما بماند. در راستای همین موضوع می توانید در مطالب خود تصاویر یا ویدیوهای جذاب به اشتراک بگذارید. اما هرگز یادتان نرود حجم این فایل ها نباید زیاد باشد. در این صورت حجم سایتتان بالا رفته و سرعت سایت پایین می آید. کندی سرعت سایت زنگ خطر مهمی است. با کمک این نوع محتوا می توانید سرچ عمودی vertical search سایت خود را نیز بالا ببرید. این نوع سرچ در جستجو های انحصاری تصاویر، اخبار، ویدیوها، کتاب ها و غیره می آیند.

عنوان در سئو سایت

عنوان را از یاد نبرید. عنوان باید جذاب باشد و دقیق. هم چنین عنوان باید کاربر پسند باشد. به این معنی که کاربر آن عنوان را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سرچ کند. به این منظور می توانید کلمه ی مد نظر خود را در گوگل وارد کنید، یک فاصله بزنید و ببینید گوگل به شما چه پیشنهاداتی میکند. این ها همان پیشنهاداتی هستند که کاربران بیشتر به آن بیشتر علاقه نشان می دهند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب بسیار بسیار بسیار مهم است. فرض کنید شما عبارت سئو وبهینه سازی سایت را به عنوان کلمه ی کلیدی خود انتخاب می کنید. در حالی که عملا کاربرها ممکن است کلمه ی سئو سایت به تنهایی یا بهینه سازی سایت به تنهایی را بیشتر جستجو کنند. در این صورت شما در جستجوی این عبارت در موتورهای گوگل ظاهر نمی شوید. بعد یادتان نرود این کلمات کلیدی را در جای جای متن تان استفادهکنیدو همانطور که در مقاله ی مربوط به کلمات کلیدی گفتم، این کار را به طور تابلویی انجام ندهید. طوری که کاربر خسته نشود و گوگل مشکوک.

نکات سئو محتوا

هم چنین می توانید کلمات کلیدی تان را در متن گنجانده و به صفحات مرتبط در وبسایت تان لینک بدهید. لینک سازی درونی خیلی مهم است. کپی پیست نکنید. هرگز محتوی کپی نگذارید مگر با ذکر منبع. کمی خلاق باشید و ابتکار خرج کنید. کمی مطالعه کنید. به هر حال بد نیست راجع به آنچه می نویسید اطلاعات داشته باشید. کفیت را فدای کمیت نکنید. کم بنویسید اما اوریجینال بنویسید. از هدینگ در عنوان بندی های مطالب تان استفاده کنید. با این کار به گوگل می فهمانید کدام پاراگراف متنتان مهم تر است. در همین زمینه می توانید برخی کلمات را بلد کنید. کلمات بلد شده به خزنده های گوگل این سیگنال را می فرستند که مهم هستند.
در نهایت، به روز باشید. هر روز اطلاعات حدید در اختیار مخاطب قرار دهید تا مخاطب نیز هر روز شما را بخواند.