شش متا تگ مهم در سئو سایت

با توجه به اهمیت متا تگ ها در تشویق کاربر به انتخاب شما و در نتیجه رتبه بندی و رنکینگ سایت تان بهتر است متا تگ های زیر را در نظر داشته باشید تا نتیجه بهتری در سئو سایت بگیرید.
1. عنوان صفحه یا page title
این فاکتور که مدت ها به عنوان مهمترین فاکتور صفحات وب در نظر گرفته می شد، این اواخر بیشتر مورد بررسی واقع شده است. عنوان صفحات تنها هفتاد کاراکتر نیستند و اگر طولانی باشد نیز گوگل این ترکیب را تکه تکه می کند تا به بخش های معنی داری تقسیم شود تا صفحه در جستجوهای مربوطه به آن تکه ها به نمایش در آید. بنابراین بهتر است عنوان صفحه تان مربوط با کلمات کلیدی شما باشد.
2. متا توضیح meta description
همانطور که بخش مخصوص متا تگ به طور مجزا در مورد متا تگ توضیحات صحبت کردیم، اهمیت این بخش در جذب کاربر در سرچ گوگل است. این متا تگ کاربر را به انتخاب وبسایت شما ترغیب می کند.
3. Authorship markup
به نظر می آید گوگل مطالبی از نویسندگان معتبر را تشخیص و آن ها را ترجیح می دهد. اگر شما این شانس بزرگ را داشته باشید تا از نظر گوگل معتبر شناخته شوید، گوگل تصویر شما و نام شما را در زیر سرچ گوگل کاربر نشان می دهد.
اما چطور این اتفاق می افتند:
Rel-author متا تگی است که نویسنده ی متن را با استفاده از حساب گوگل پلاس وی شناسایی می کند. بنابراین در فرم مدولار زیر می توانید به این صورت نام خود را به گوگل بفهمانید:

<link rel=”author” href=”https://plus.google.com/[YOUR PERSONAL G+ PROFILE HERE]”/>
4. متا تگ های شبکه های جمعی
رسانه های جمعی مکان مناسبی برای کشف محتوا هستند اما باید کاربرد هر شبکه ی جمعی را بدانیم. مثلا همه می دانیم که گوگل پلاس برای افراد علاقه مند به تکنولوژی، فیسبوک برای افرادی علاقه مند به دوستیابی، توییتر برای افرادی با هزاران فکر است. بهتر است با گزینه های عملی کاربردی پیش برویم.
تگ های اوپنگراف opengraph tag
تگ اوپنگراف فیسبوک برای بهینه سازی نحوه ی نمایش لینکی است که شما در تایم لاین خود به اشتراک می گذارید. با اضافه کردن گزینه ی edge در فیسبوک می توانید اطلاعات جالبی در مورد بازدیدهای دیگران از مطالب شما در فیسبوک به دست بیاورید. به این صورت می توانید سایت خود را مدیریت و بهینه سازی کنید.

<meta property=”og:title” content=”iAcquire’s awesome blog”/>

<meta property=”og:type” content=”article”/>

<meta property=”og:image” content=”http://www.iacquire.com/some-thumbnail.jpg”/>

<meta property=”og:url” content=”http://blog.iacquire.com”/>

<meta property=”og:description” content=”Stop hitting refresh on your ex-girlfriend’s Facebook page? You should check out the iAcquire blog and learn something instead”/>

<meta property=”fb:admins” content=”USER_ID”/>

کارت های توییتر

<meta name=”twitter:card” content=”summary”>

<meta name=”twitter:url” content=”http://www.nytimes.com/2012/02/19/arts/music/amid-police-presence-fans-congregate-for-whitney-houstons-funeral-in-newark.html”>

<meta name=”twitter:title” content=”Parade of Fans for Houston’s Funeral”>

<meta name=”twitter:description” content=”NEWARK – The guest list and parade of limousines with celebrities emerging from them seemed more suited to a red carpet event in Hollywood or New York than than a gritty stretch of Sussex Avenue near the former site of the James M. Baxter Terrace public housing project here.”>

<meta name=”twitter:image” content=”http://graphics8.nytimes.com/images/2012/02/19/us/19whitney-span/19whitney-span-articleLarge.jpg” >

5. تگ کلمات کلیدی
همانطور که در بسیاری از مقالات سایت ما یعنی ام.سی سئو گفتیم، تگ کلمات کلیدی به موتورهای جستجوی گوگل می فهماند که ما دقیقا روی چه کلماتی و موضوعاتی تاکید داریم. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی مربوط به کلمات کلیدی بروید.
6. تگ های HTTP-EQUIV
این تگ ها به گوگل می فهمانند که زبان سایت ما فراسی است و در نتیجه آن را درست نمایش می دهد. این دستور را در وبسایتتان وارد کنید تا سایتتان به صورت حروف بی ربط ظاهر نشود.

<meta http-equiv=”Content-Language” content=”fa”>

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″>

در نهایت با رعایت این الگوها می توانید سایت خود را با توجه به انواع مختلف متا تگ سئو کنید و صبور باشید تا گوگل تلاش شما را ببیند.