لغات تخصصی سئو سایت

آیا میخواهید سایت خود را سئو کنید اما از مقاله های پیچیده ی سئو سایت و بهینه سازی سایت سر در نمی آورید چون پر از کلمات کلیدی پیچیده هستند؟ ناامید نشوید. ما در این پست لغات تخصصی و واژگان پیچیده در زمینه ی سئو سایت را برایتان به زبانی ساده شرح می دهیم. این پست با هدف توضیح اختصاری لغات خصصی سئو سایت نوشته شده است. اگر می خواهید جزییات بیشتری راجع به هر یک بدانید به مقاله ی انحصاری و مفصل مربوطه در همین وبسایت رجوع کنید.

seo glossary سئو سایت ام.سی سئو بهینه سازی سایت

seo glossary سئو سایت ام.سی سئو بهینه سازی سایت

لغات تخصصی سئو سایت

  1. ریدایرکت 301: روشی برای ریدایرکت کردن بازدید کننده از یک صفحه ی وب به صفحع ی دیگر. وقتی آدرس یک صفحه ی وب را عوض می کنید، از 301 ریدایرکت استفاده کنید تا آدرس قدیمی به آدرس جدید ریدایرکت شود. این کار باعث می شود تا موتورهای جستجو بتوانند ایندکس شان را آپدیت کنند.
  2. تگ آلت یا تکست آلت: توضیحی از یک تصویر در html وبسایت شما. موتورهای جستجو مانند انسان ها نیستند و نمیتوانند تصاویر را ببینند. آنها فقط تگ آلت را می بینند. از این تگ در هر جا که می توانید استفاده کنید. به مقاله ی مربوط به بهینه سازی تصاویر سایت رجوع کنید.
  3. انکر تکست: متن واقعی یک لینک در یک صفحه ی وب را انکر تکست می گویند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی انکر تکست رجوع کنید.
  4. بلاگ: بخشی از وبسایت شما که هر روز در آن محتوا به روز می کنید. هر پست بلاگ در وبسایت شما یک صفحه ی جدید است که موتورهای جستجو می بینند و بنابراین یک فرصت جدید برای اینکه در جستجوها پیدا شوید. دقت کنید که وبلاگ خود را با توجه به کسب و کار خود به روز کنید.
  5. بوکمارک: لینکی به وبساتی که بعدا دوباره می خواهید به آن برگردید. این لینک را در کامپیوتر یا بروزر خود سیو می کنید. مثلا mcseo.ir. برخی سایت ها همچنین آدرس برخی ویسایت های مهم و مربوط را بوکمارک می کنند تا کاربران نیز به آن ها دسترسی داشته باشند. این فاکتور مهمی در سئو سایت بوکمارک شونده خواهد بود.
  6. url اصلی: url اصلی بهترین آدرسی است که کاربر در آن به اطلاعات لازمه اش دسترسی دارد. ممکن است برای یک محتوا چند آدرس باشد.
  7. فرم تبدیل: فرم تبدیل conversion فرمی است که به وسیله آن اطلاعاتی راجع به بازدیدکننده های وبسایت تان کسب می کنید. فرم تبدیل ترافیک را به lead تبدیل می کند.
  8. css: بخشی از کد شما که مشخص می کند مطالب مختلف چطور در سایت شما چیده شوند. مثلا هدر ها یا لینک ها
  9. دایرکتوری: مثل دایرکتوری های افراد و شماره تلفن ها، وبسایت ها نیز دایرکتوری دارند که به بازدیدکننده ها کمک می کند تا شما را پیدا کنند. مهم ترین دایرکتوری های وب، یاهو و دیموز هستند.

    لینک اینباند سئو سایت بهینه سازی سایت نقشه سایت ام.سی سئو لینک سازی کلمات کلیدی عینکبوت رنکینگ پاندا الگوریتم ها متاداده متاتگ ترافیک محتوا

    لغات کلیدی سئو سئو سایت بهینه سازی سایت ام.سی سئو

  10. دامین: مهمترین آدرس وب، سایت شما دامین شما است. مثلا www.mcseo.ir. بهتر است دامینی با قدمت زیاد داشته باشید. این برای سئو سایت شما بهتر است زیرا موتورهای جستجو دامین های قدیمی را بیشتر دوست دارند.
  11. فولد: فولد fold وبسایت شما آن قسمتی از صفحه است که کاربر در نگاه اول نمی تواند ببیند و باید موس scroll کند تا باقی صفحه را ببیند. موتورهای جستجو به محتوای بالای فولد اهمیت بیشتری می دهند.
  12. هدینگ ها: درمورد اطلاعات راجع به هدینگ ها به مقاله ی مربوط به تگ های هدینگ رجوع کنید.
  13. HTML: قسمت کد وبسایت شما که موتورهای جستجو می خوانند. کد html خود را تا جایی که ممکن است مرتب و واضح بنویسید تا موتورها مطالب را بهتر بخوانند. کدهای مربوط به چیدمان صفحه را در کد css قرار دهید.
  14. لینک اینباند: لینکی از یک سایت به سایت دیگر. لینک اینباند یا ورودی برای سئو سایت شما مفید است مخصوصا اگر سایت مربوطه رتبه ی بالایی داشته باشد.
  15. لینک سازی داخلی: لینک دهی داخل صفحات یک وب سایت.
  16. صفحات ایندکس شده: صفحاتی از وبسایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره شدند.
  17. جاوااسکریپت: نوعی زبان نوشتاری که به ادمین های وبسایت ها اجازه ی تغییرا در محتوای وبسایت شان را می دهد. موتورهای جستجو در خواندن مطالبی که درون کدهای جاوااسکریپت هستند مشکل دارند.
  18. کلمات کلیدی: کلماتی که در جستجو هستند. هر صفحه باید با هدف انحصاری چند کلمه کلیدی بهینه سازی سایت شود.
  19. لینک سازی: فعالیت هایی که در راستای دریافت لینک اینباند بیشتر صورت می گیرد تا رتبه سایت در موتورهای جستجو بهتر شود.
  20. کلمات کلیدی طولانی: کلمه ی کلیدی ترکیبی از چند کلمه. بهتر است شرمت های کوچکتر از کلمات کلیدی طولانی تر و مشخص تر استفاده کنند زیرا بر سر کلمات کلیدی کلی تر رقابت بیشتری است و به دست اوردن رتبه بالاتر سخت تر است.
  21. متاداده: داده هایی که به موتورهای جستجو در مورد وبسایت شما می گوید.
  22. رتبه موز یا mozrank: یک رنکینگ لوگاریتمی است که توسط سئوموز از 0-10.0 داده می شود و کیفیت لینک های اینباند به یک وبسایت یا صفحه از یک وبسایت را مشخص می کند. عدد ده بهترین رنکینگ است و صفر یعنی هیچ اینباند لینکی نبوده.
  23. نوفالو: وقتی یک لینک از یک سایت اعتبار سئو سایتی به سایت دیگر نمی دهد. از نوفالو در زمان لینک سازی استفاده نکنید. وقتی که می خواهید لینک خارجی بدهید ولی سایت مقصد اعتبار دریافت نکند از نوفالو استفاده کنید.

    لینک اینباند سئو سایت بهینه سازی سایت نقشه سایت ام.سی سئو لینک سازی کلمات کلیدی عینکبوت رنکینگ پاندا الگوریتم ها متاداده متاتگ ترافیک محتوا

    سئو سایت بهینه سازی سایت ام.سی سئو seo technical terms

  24. پاندا: یک سری به روز رسانی گوگل برای الگوریتم های رنکینگ موتورهای جستجویش با هدف ترغیت افراد برای ایجاد محتوای مناسب زیادتر تا جستجوهای بی ربط کم تر شود.
  25. PPC یا پرداخت به ازای کلیک: نوعی روش تبلیغاتی است که تبلیغ کننده تبلیغات آنلاین می کند و هر بار که بازدید کننده ای کلیک می کند او هزینه را می پردازد.
  26. حلقه ی ارجاعی referrer string : اطلاعاتی است راجع به اینکه هر کاربر از کدام صفحه امده. معمولا کاربرها از صفحه ای به صفحه ی دیگر می روند و این اطلاعات در درک بهتر ترافیک ورودی سایت موثر است.
  27. فید rss : نوعی سابسکرایب کردن است تا به روز رسانی های یک منبع وب را دریافت کنید. یک rss خوان در وبسایت تان بگذارید تا فالورهایتان بتوانند به روز رسانی های محتواییتان را ببینند.
  28. اسپایدر یا عنکبوت: نوعی برنامه ی کامپیوتری که اینترنت را می چرخد و اطلاعاتی راجع به وبسایت ها جمع می کند.
  29. ترافیک: بازدید کننده های وبسایت
  30. url: آدرس وب یک صفحه از سایت شما مثلا: http://mcseo.ir/internet-marketing-mcseo/

امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید. در مورد جزییات هر یک از این کلمات کلیدی می توانید به مقالات مربوطه رجوع کنید.