برند چیست؟

مشتری ها به طرق مختلفی با یک برند آشنا می شوند. یکی از این روش ها جستجو در موتورهای جستجو یا رسانه های اجتماعی است. ممکن است مشتری با لینکی که در سایتی درج شده با لینک شما آشنا بشود. البته این کاملا موضوع واضحی است. اما ممکن است از اهمیت فعالیت خود بر جلب توجه مشتری بی خبر باشید.
برند سازی در واقع یعنی تعریف شخصیت برای ماهیت تجاری، به نحوی که برای مخاطب ملموس شود. برند دقیقا یک کالا نیست. برند هویت یک کالا است.

برند موضوع پیچیده ای است. موضوعی که به یک لوگو ختم نمی شود. برند، یک سری ارتباطات پیچیده با مشتری است. مشتری ها با توجه به تجربیات شخصی، تبلیغات، نظرات و پیشنهادات دیگران و خیلی چیزهای دیگر به یک برند علاقه مند می شوند. اینجاست که سئو سایت وارد می شود تا به عنوان شخص ثالث در فعالیت های مربوط به برند سازی حاضر می شود. لینک ها، ذکر مورد ها، رسانه های اجتماعی و غیره از موراد در اختیار سئو کاران است. اما برند سازی با بازاریابی یا تبلیغات نیست. برند سازی یک گام پیش از تمام این هاست.

سئو سایت بهینه سازی سایت ام.سی سئو برند سازی

برندسازی و سئو سایت

وقتی مشتری با لینکی که شما برای تبلیغ یک برند فراهم کرده اید مواجه می شود چه می کند؟

بیشتر وقت ها مشتری ها لینک شما را نادیده می گیرند. حال اگر لینک شما مربوط به یک برند قدرتمند باشد، این موضوع اهمیتی نخواهد داشت. اما اگر لینک شما مربوط به یک برند ضعیف بود باید توجه تا را به نکات مهمی معطوف کنید. کوچکترین اشتباه شما در دید مخاطب مهم خواهد شد.

سعی کنید در پایان عنوان متن حتما نام برند خود را بیاورید. همانطور که در سایر مقالات این صفحه نیز ذکر شد، کلمات کلیدی سایت نیز بسیار مهم هستند پس حتما سعی کنید نام برند را در کلمات کلیدی سایت بیاورید. در بخش محتوا نیز به ویژه در پاراگراف اول نام برند را حتما بیاورید.
وقتی می خواهید به وبسایت مربوطه لینک دهید سعی کنید حتما نام برند، عنوان لینک و حتی انکر تکست باشد. در این قسمت لازم است به مقاله ی ما در مورد لینک سازی رجوع کنید و نکات مربوط به یک لینک سازی درست را مرور کنید. مثلا، به طور تابلو لینک ندهید که گوگل مشکوک می شود. لینک را در بستر متنی مربوطه قرار دهید.

برای مخاطب مقاله های آموزشی و محتوای تخصصی فراهم کنید. بستر متنی می تواند در مورد هویت برند شما به مشتری اطلاعات بدهد. همچنین می تواند اطلاعات مربوطه راجع به تاریخ کلی یک مقوله را فراهم کند. برای مثال همین سایت ام.سی که در زمینه ی سئو سایت و بهینه سازی سایت فعال است، سعی می کند برای جلب رضایت مشتری مقالات مربوطه را نیز فراهم آورد. از طریق مقالات می توانید بک لینک نیز به دست آورید. این لینک ها به موتورهای جستجو می فهمانند که کاربری به سایت شما رای مثبت داده است. برای به دست آوردن بک لینک می توانید به مقاله ی مربوط به بک لینک سازی رجوع کنید و اطلاعات لازم کاربردی را مرور کنید.

در شبکه های اجتماعی فعال شوید. با افرادی که در زمینه ی شما حرفه ای هستند یا علاقه مند هستند در ارتباط باشید تا دامنه ی آگاهی عمومی نسبت به برند خود را بالا ببرید.

در نهایت، سایت خود را پشتیبانی کنید. برای این کار به یک سئو کار حرفه ای نیاز دارید تا در مورد لینک سایت، طرح لوگو، تصاویر موجود در سایت و تگ آلت، تگ مولف، و نتیجه ی نتیجه ها به شما کمک کند. برخی سئو کاران با برخی کپی پیست های مطلب و خرید چند لینک باعث افزایش رتبه بندی سایت شما در صفحات گوگل می شوند اما این به معنای موفقیت برند شما نیست. برند سازی موفق باید بتواند برند شما را در نظر مشتری متمایز کند.