سئو on-page چیست؟

سئو on-page لیستی از متریک ها را شامل می شود که درون صفحات سایت می بایست پیاده سازی شود. الگوریتم پاندا گوگل سئو محتوای دورن سایت را مورد ارزیابی قرار می دهد و همچنین الگوریتم مرغ مگس خوار که میزان بنرهای تبلیغاتی سایت را بررسی می نماید، الگوریتم موبایل فرندلی گوگل سازگاری قالب سایت برای کاربران موبایل را به عنوان فاکتوری در بهینه سازی سایت قرار می دهد. این ها بیانگر این است که هر یک از الگوریتم های گوگل بخشی از متریک های سئو داخلی سایت ، سئو on-page را مورد آنالیز قرار می دهند تا رنکیگ مناسب سایت را نسبت به رقبا نشان دهد. در ادامه لیستی از متریک های سئو on-page را بیان می نماییم تا اهمیت هریک را بدانید.

سئو قالب سایت

سئو قالب سایت برنامه نویسی و کدنویسی که برای قالب سایت انجام شده است را مورد هدف قرار می دهد. وجود بیشمار قطعه کدهای طولانی که ایکفت هایی را در قالب سایت شما همراه می نماید نیازمندی به زمان بیشتر برای لود صفحه را ایجاد می نماید که به طبع برای سئو سایت و بهینه سازی شما موثر نخواهد بود. سعی نمایید حداقل کدنویسی لازمه را در قالب سایت خود پیاده سازی نماید و افکت و آیتم های بودن کاربر را از قالب سایت خود حذف نمایید. کاربران موبایل از آنجا که همواره در حال افزایش می باشد سازگاری قالب سایت با موبایل به عنوان فاکتوری در سئو سایت و بهینه سازی سایت در آمده است زیرا که گوگل همراه رضایتمندی کاربران خود را در الویت قرار می دهد.

کاربرپسند بودن سایت در سئو

رفتار کاربران را در سایت خود آنالیز نمایید، گوگل آنالیز این امکان را به شما می دهد که آنالیزی از رفتار کاربران داشته باشید و بدانید کاربران از چه صفحه ای وارد شدند و از چه صفحه ای خارج شدند. Bounce rate به عنوان فاکتور منفی در سئو سایت شناخته می شود که در ان درصد ترک سایت توسط توسط کاربران را نشان می دهد. هر چه این میزان کمتر باشد در واقع سایت شما کاربرپسندی بیشتری داشته است و در نتیجه رنکینگ بالاتری را از نظر سئو سایت خواهید داشت.

محتوا در سئو سایت

محتوا به عنوان اصلی ترین متریک در سئوon-page می باشد و استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا عباراتی آشنا در این حوزه می باشند. استراتژی محتوا را در سایت خود پیاده سازی کنید. بدین صورت که لیستی از کلمات کلیدی سایت خود را تهیه کنید. شاید سایت شما تنها دو یا سه کلمه کلیدی داشته باشد اما می تواند برای مثال صد عبارت با در ارتباط با کلمه کلیدی شما می باشد و توسط کاربران به صورت عبارت یا جمله جستجو می شود را پیدا نماییم. پس از تعیین لیستی از کلمات و تیترهای انتخابی به تولید محتوا در این خصوص بپردازید و کلمات کلیدی خود را در این میان فراموش نکنید.

متاتگ در سئو سایت

متاتگ عنوان ، متاتگ توضیحات ، H1,H2,H3… تگ ALT تصاویر مواردی هستند که درون هر یک از صفحات سایت برای انجام پروسه سئو سایت و بهینه سازی سایت انجام می گیرد. عنوان صفحه که در تگ TITLE قرار میگیرد را با انتخاب کلمه کلیدی همراه کنید. توضیحات صفحه را نیز با گنجاندن تیتر صفحه و کلمه کلیدی سایت همراه کنید. دقت کنید که صفحه شما حتما یک تگ H1 داشته باشد که عنوان صفحه را در آن نوشته باشید. H2 نیز می تواند برای تیترهای داخلی سایت شما انتخاب شود که آن نیز با درج کلمه های کلیدی سایت همراه شود.

لینک سازی داخلی در سئو

هرچه شما بیشتر از کلمه کلیدی خود استفاده نمایید و آن را لینک دهی کنید در واقع این مفهوم را به گوگل تداعی می کنید که سایت شما ارتباط بیشتری با آن کلمه کلیدی دارد. کلمات کلیدی خود را در محتوا درج نمایید و آن را به صفحه مربوطه لینک دهید که به این امر لینک دهی داخلی می کند. همچنین درج عبارات و صفحات مهم در فوتر نیز می تواند کمک بسیاری نماید زیرا که بخش فوتر در تمامی صفحات تکرار می گردد و با این کار می توانید اهمیت آن صفحه را بفهمانید که در سئو سایت و بهینه سازی سایت شما اثر مثبت می گذارد.