شاخص های صحت سئو سایت

موارد یک تا ده این مطلب در پست دیگری در مورد شاخص های صحت سئو سایت گذاشته شده. برای سایر شاخص ها می توانید متن زیر را بخوانید:

11. خطای کرول
گزارش خطای کرولِ (یا خزنده) ابزار گوگل وبمستر برای بررسی سایت و سلامت سئو سایت ضرروی است. ممکن است باگی در سایت شما باشد که شما نتوانید به راحتی تشخیص بدهید. همچنین با این ابزار می توانید بدانید آیا redirect کاربران سایتی به سایت شما از دست رفته یا خیر. این ابزار گوگل به شما اطلاع می دهد آیا کسی به سایت شما لینک داده و احیانا url نادرستی را در محتوا قرار داده. تنظیمات ایمیلتان را در GWT (ابزار گوگل وبمستر) تغییر دهید تا شما را در این باره مطلع کند. بسیاری از پلتفورم های سئو سایت مانند راون این ویژگی را دارند.

12. لگ خطای سرور
خطاهای مربوط به سرور همواره پیچیده بودند و با ابزارهای استاندارد سئو سایت قابل بررسی نیستند. باید هشدارهایی را تنظیم کنید که به شما از لگ خطای سرور اطلاع بدهد.

13. صفحات کرول شده در روز و زمان دانلود شدن صفحات
هر دوی این شاخصه مکمل هم دیگر هستند و در ابزار گوگل وبمستر موجود است. اگر صفحات کرول شده در روز کم شود و زمان دانلود شدن صفحات زیاد شود، ممکن است نشان دهنده ی مشکلات عملکرد سایت باشد و مسئول سئو سایت باید این موضوع را دو هفته یک بار بررسی کند.

14. کلمات کلیدی مشخص و کلیک های مربوطه
اگرچه عبارت “not provided” دسترسی به تحلیل ترافیک کلمات کلیدی را محدود کرده اما بسیاری از شاخصه های کلیدی پیرامون داده های مربوط به کلمات کلیدی رد ابزار گوگل وبمستر موجود هستند. تغییر در ترافیک کلمات کلیدی مانند برند ها به شما می گوید که تغییری در توجه عموم به آن موضوع مشخص یا برند خاص رخ داده و یا احتمالا بازاریابی در آن موضوع تغییری کرده است.

15. کلمات کلیدی غیر برندی و کلیک های مربوطه
عملکرد کلمات کلیدی غیر برندی به شما در مورد عملکرد سرچ و نیز دوره ای بودن موضوع اطلاع می دهد. باید توجه کنیم که تغییری در رتبه بندی کلمات کلیدی رخ داده یا این تغییر دوره ای است. شاید کلمه ی کلیدی با متا داده مرتبط نباشد و این برای سئو سایت منفی خواهد بود.

16. رتبه کلمات کلیدی
این یک حقیقت واضح برای تمام سئو کاران سایت است. اگر رتبه بندی کلمات کلیدی شما پایین برود، ترافیک سایت شما نیز پایین می رود. اگر رتبه سایت شما بدتر شده، در کلمات کلیدی تان تغییراتی ایجاد کنید و یا احتمال پنالتی را بدهید. این وظیفه سئو سایت است.

17. تنظیمات دستی
یکی از مهمترین ویژگی های ابزار گوگل وبمستر، ابزار تنظیمات دستی است که به شما اطلاع می دهد که آیا گوگل تغییری در سایت شما ایجاد کرده است. حواستان را جمع کنید تا ایمیلتان را در GWT درست وارد کرده باشید تا ایمیل های هشدار مربوط به تغییرات وارده بر سایتتان را ببینید. این ابزار در مورد پنالتی الگوریتم در زمینه ی سئو سایت اطلاعی نمی دهد.

18. مسایل امنیتی سئو سایت
ابزار مسایل امنیتی در گوگل وبمستر به شما در زمینه ی بدافزارهای سایتتان اطلاع می دهد. موتورهای جستجو اقدامات زیادی را برای محافظت کاربران در برابر بدافزارها اتخاذ می کنند. بنابراین هشدار باشید تا مسایل امنیتی را در اسرع وقت حل کنید وگرنه منتظر اختلال در پروسه بهینه سازی سایت باشید.

19. وضعیت شاخص
ابزار وضعیت شاخص در گوگل وبمستر در تعیین وضعیت سایت شما در شاخص های گوگل کمک می کند. اگر این شاخص بالا رفت بررسی کنید که صفحات جدیدی را اضافه کردید؟ آیا سایت جدیدی کرول شده؟ آیا قوانین مربوط به robots.txt نادیده گرفته می شوند؟ و اگر این شاخص کاهش یافت، بررسی کنید سایت پنالتی شده؟ چیزی در robots.txt تغییر کرده؟ در کاربرد تگ متا روبوتس تغییری بوده؟

20. Bounce rate
افزایش بونس ریت به شما از سلامت اطلاعات مربوط به سئو سایت خبر می دهد. احتمال دارد سایت شما مطالب نامربوط و یا کلمات کلیدی بی ربط دارد. شاید کاربران سایت شما را دوست نداشتند و یا سرعت سایت پایین بوده. به هرحال سئو سایت باید وضعیت کلمات کلیدی و متا دیتا را کنترل کند.

21. بازدیدهای صفحات 404
بسیاری از چهارچوب ها مانند .net به صفحات 404 پرسش نامه ای را پیوست می کنند که در مورد url مورد نظر کاربر می پرسد. این ویژگی به تشخیص لینک های شکسته کمک می کند. ایمیل هفته ای اوتوماتیکی را تنظیم کنید که به شما از تمام پارامترهای url صفحه 404 خبر بدهد.

آیا شاخصه ی تشخیص صحت سئو سایت دیگری را می شناسید تا به این لیست اضافه کنید؟ اگر جواب شما مثبت است خوشحال می شویم ما را نیز در جریان بگذارید.